Scheda completa del corso
Università Cattolica del Sacro Cuore - a.a. 2023/24
Facoltà: Lettere e filosofia
Laurea | Tipo | Piano di studi |
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LINGUAGGI DEI MEDIA | L |
CURRICULUM: CINEMA E AUDIOVISIVI CURRICULUM: EVENTI E COMUNICAZIONE DAL VIVO CURRICULUM: MEDIA DELL'INFORMAZIONE CURRICULUM: PUBBLICITÀ |
Sede | Lingua | Classe di laurea |
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Milano | IT |
L-20 - Scienze della Comunicazione |
Corso | Suddivisioni |
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INGLESE PER LA COMUNICAZIONE | (GR. A-K) (2 SEM.) (PER STUDENTI DEL 1 ANNO ) |
Altre suddivisioni del corso | |
(GR. L-Z) (2 SEM.) (PER STUDENTI DEL 1 ANNO ) |
Cfu | Lingua | SSD |
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6 | IT |
Docente: Rachel Mc Namara Coyne
Bibliografia
La visione della bibliografia e dei dati dei testi adottati è riservata agli abbonati
Programma di studi
Students will have the opportunity to analyse a range of media texts and contexts. These may include news media articles, radio interviews, TED talks, press releases, advertisements, social media posts and case studies. The course adopts a task-based learning approach and during the course students will become actively involved in preparing and analysing key media texts, reading case studies, preparing an ad campaign and developing productive and receptive language skills through a range of authentic tasks. They will receive informal feedback during class and via Blackboard. Students will learn to use appropriate media metalanguage and engage with theoretical concepts in English. Some consideration will be given to the intercultural dimension of communication in order to equip students for a multicultural working environment.