Scheda completa del corso

Università Cattolica del Sacro Cuore  - a.a. 2023/24

Facoltà: Lettere e filosofia
Laurea Tipo Piano di studi
LINGUAGGI DEI MEDIA L CURRICULUM: CINEMA E AUDIOVISIVI
CURRICULUM: EVENTI E COMUNICAZIONE DAL VIVO
CURRICULUM: MEDIA DELL'INFORMAZIONE
CURRICULUM: PUBBLICITÀ
Sede Lingua Classe di laurea
Milano IT L-20 - Scienze della Comunicazione
Corso Suddivisioni
INGLESE PER LA COMUNICAZIONE (GR. L-Z) (2 SEM.) (PER STUDENTI DEL 1 ANNO )
    Altre suddivisioni del corso
  (GR. A-K) (2 SEM.) (PER STUDENTI DEL 1 ANNO )
Cfu Lingua SSD
6 IT
  Bibliografia

La visione della bibliografia e dei dati dei testi adottati è riservata agli abbonati

  Programma di studi

Students will have the opportunity to analyse a range of media texts and contexts. These may include news media articles, radio interviews, TED talks, press releases, advertisements, social media posts and case studies. The course adopts a task-based learning approach and during the course students will become actively involved in preparing and analysing key media texts, reading case studies, preparing an ad campaign and developing productive and receptive language skills through a range of authentic tasks. They will receive informal feedback during class and via Blackboard. Students will learn to use appropriate media metalanguage and engage with theoretical concepts in English. Some consideration will be given to the intercultural dimension of communication in order to equip students for a multicultural working environment.